Monday, November 24, 2008

New York 7 Train

纽约繁忙的地铁有如蜘蛛网,四通八达。地铁7号线是纽约二十多条线路中的其中一条,也是我外出回家都要乘坐的地铁。照片很多都是在62街地铁站拍摄的,因为要在那里等车下车,看到地铁远方有奇异的光线或景观,我就会拿出相机把它拍下来。

红霞的那几张照片,是有一次地铁刚从地下钻出地面时,我发现曼哈顿那边有很强烈很漂亮的霞光,于是我赶紧在32街地铁站走出地铁,在站台拍下了这组照片。我在站台一直等到光线最强烈时再拍,一直等到红霞完全退去才回家。

New York's subway like a spider web, extending in all directions. 7 subway line in New York is more than 20 lines in one, I always ride 7 train. Many photos were taken 62 Street subway station, because there are waiting for train or get off. When I see the strange light or landscape in station , I would have come up with the camera to shoot it down.

























No comments: